Calabrie

di Alfredo Panetta


                                                                 Presentazione dell’autore

Calabrie

 

Quandu ‘i rrami du perzicu
stannu a hjiuriri, ‘i fimmani
preni sù thrattati a’ para.

Pari ma’ a fari scrusciu
‘i notti, nuju pemmu passa
cu lumeri e fochi a hjiancu.

N’è potiti arrassari
c’a barritta ‘n capa
e no guardari fissi assà
sulu passi lenthi e sagri
com’è hatti nnanzi di l’agguatu.

Nuju u si permetti ‘i tussijari
o u si lamenta du mbernu chi passà
mancu fari perizii sup’a rroba
sulu ‘i sònna netti netti
sunnu permessi a d’a memorria
ma a labbra menzi chjiusi.

Quandu ‘i rrami du perzicu
stannu ‘n hjiuri, poti fari l’amuri
cu non fici ma’ peccatu
‘a vèjissa c’a rosa
‘u venthu cu lu hjiatu.

Non esti mà c’a chjianta
si spaggura e duna frutti,
mpurruti, come una fimmana
nta nu sgravu jutu a mali.

Si usa ‘i sta manera nt’è Calabbrii
aundi l’undi grossi e ‘i timpuna
non vidinu l’omu cu sospetthu
anzi, si junginu d’i voti
nta nu ballari ‘n thri.

Alfredo Panetta

Calabrie

 

Quando i rami del pesco
sono in fiore, vengono trattati
come donne incinte.

Guai a fare rumore
di notte, nessuno passi
accanto con lumi o fuochi.

Non si può accostarli
col berretto in testa
né guardarli fissi a lungo
solo passi lenti e sacri
come i gatti prima dell’agguato.

Nessuno osi starnutire
né lamentarsi dell’inverno scorso
o fare previsioni sul raccolto
solo i sogni puliti
sono concessi alla memoria
ma a labbra socchiuse.

Quando i rami del pesco
sono in fiore, può fare l’amore
solo chi non ha peccato
la vespa con la rosa
il vento con il fiato.

Non sia mai che la pianta
si spaventi e dia frutti
marci, come una donna
in un parto andato a male.

Si usa così nelle Calabrie
dove i marosi e le colline
non guardano l’uomo con sospetto
anzi, a volte si uniscono
in una danza a tre.

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